3 راهکار برای دفع شیاطین از خانه

شیاطین با حضور در اطراف مومنین سعی می کنند با القاء انواع و اقسام وسوسه های شیطانی انسان را از راه حق بیرون و دور کنند. هر چه قدر حضور شیاطین در اطراف انسان بیشتر باشد،

مبارزه با این القاءات سخت تر خواهد بود؛ لذا انسان مومن در وهله اول باید سعی کند مانع حضور شیاطین در اطرافش و مخصوصا در خانه اش شود. 

به همین خاطر 3 راهکار مهم را خدمت شما عرض می کنیم؛ 

ان شاءالله که برای شما مفید باشد.

1. قدرت کنترل ذهن 

هر چه قدر شیاطین امید بیشتری به نتیجه گرفتن داشته باشند، بیشتر حضور پیدا می کنند و بیشتر تلاش می کنند. لذا اگر آنها بتوانند با القاءات مختلفشان ذهن شما را به دست بگیرند و به هر جایی که می خواهند بکشند (از قبیل افکار شهوانی، سوء ظن ها و ...) امیدشان به شما بیشتر می شود و در نتیجه اجتماع بیشتری در اطراف شما خواهند داشت.

بنابراین انسان مومن برای پراکنده کردن شیاطین از اطرف خودش باید روی قدرت تمرکز خودش کار کند تا بتواند افکار منفی و پلید را از ذهنش پاکسازی کند. 

ان شاءالله به زودی مطلبی درباره راهکار های رسیدن به قدرت تمرکز را عرض می کنیم. 

 

2. استفاده کمتر از رنگ سیاه و مشکی

اهل فن فرموده اند که رنگ های سیاه و مشکی اجنه و شیاطین را جذب می کند. لذا تا می توانید باید کمتر از این رنگ ها استفاده کنید. (البته رنگ سیاه برای عزای اهل بیت علیهم السلام از این قاعده مستثنی است.)

 

3. آیه الکرسی را بر سر در خانه نصب کنید و بسیار قرائت کنید.

خانه های ما امروزه اکثرا مرتفع است، آپارتمان های چند طبقه و برج های مختلف. متاسفانه خانه های مرتفع محل رفت و آمد اجنه است. برای اینکه از این مسئله مصون باشید آیه الکرسی را بر سر در خانه نصب کنید. (یا با دست بنویسید یا پرینت کنید.)

 

الصّادق (علیه السلام)- عَنْ أَبَانِ‌بْنِ‌عُثْمَانَ عَنْ أَبِی‌عَبْدِ‌اللَّهِ (علیه السلام) قَالَ: شَکَا إِلَیْهِ رَجُلٌ عَبَثَ أَهْلِ الْأَرْضِ بِأَهْلِ بَیْتِهِ وَ بِعِیَالِهِ فَقَالَ: کَمْ سَقْفُ بَیْتِکَ؟ فَقَالَ: عَشَرَهًُْ أَذْرُعٍ. فَقَالَ: اذْرَعْ ثَمَانِیَهًَْ أَذْرُعٍ ثُمَّ اکْتُبْ آیَهًَْ الْکُرْسِیِّ فِیمَا بَیْنَ الثَّمَانِیَهًِْ إِلَی الْعَشَرَهًِْ کَمَا تَدُورُ فَإِنَّ کُلَّ بَیْتٍ سَمْکُهُ أَکْثَرُ مِنْ ثَمَانِیَهًِْ أَذْرُعٍ فَهُوَ مُحْتَضَرٌ تَحْضُرُهُ الْجِنُّ تَکُونُ فِیهِ تَسْکُنُه.

مردی که تمام مردم با اهل خانه و همسرش بد شده‌بودند [و آن‌ها را تحقیر می‌کردند]، به نزد امام صادقه علیه السلام شکایت کرد. حضرت به او فرمود: «ارتفاع سقف خانه‌ی تو چقدر است»؟ گفت: «ده زرع». حضرت فرمود: «باید سقف منزلت هشت زرع باشد. (سقف خانه‌ات بلند است) پس آیهًْ‌الکرسی را در فاصله‌ی بین هشت تا ده زرع به صورت دایره‌ای (دور تا دور دیوار) بنویس؛ زیرا هر خانه‌ای که بلندتر از هشت زرع بنا شود، محلِّ حضور جن می‌شود تا در آنجا منزل کند».

تفسیر اهل بیت علیهم السلام ج۲، ص۲۹۲

 وسایل الشیعه، ج۵، ص۳۱۲/ نورالثقلین

 

نکته مهم: اول و آخر، آن چیزی که اصل کار است اراده خداوند متعال است، پس باید به او پناه برد و از او کمک خواست. لذا قرائت همیشگی سورتین معوذتین (فلق و ناس) را فراموش نکنید. 

التماس دعا 

یاعلی 

 

برگرفته از کتاب سلوک توحیدی استاد وکیلی