برای ارتقاء و تکامل

۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۱ ثبت شده است

6 مورد از زنده شدن مرده ها در قرآن کریم

۰۸ ارديبهشت ۰۱ ، ۰۳:۵۴ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد حسین حبیب زاده

چرا نماز برام سنگینه؟

چرا نماز برام سنگینه؟ طلبه حقیقت طلب

سنگینیِ نماز !

 

حتماً شنیدید که ائمه گرامی ما بعضی از ایام، در یک شبانه‌روز، 1000 رکعت نماز می‌خواندند. البته این کار همیشگی حضرات معصومین نبود. مثلاً درباره امیرالمؤمنین آمده که ایشان در ماه رمضان در یک شبانه‌روز هزار رکعت نماز می‌خواندند. إِنَّ عَلِیّاً کانَ فِی آخِرِ عُمِرهِ یُصَلِّی فِی کُلِّ یَوم وَ لَیلَة ألفَ رَکعة (الکافی( ط- الإسلامیة)، ج4، ص154)

به نظر شما حضرت امیر در ماه مبارک، هر شبانه‌روز بالاجبار و از روی کراهت 1000 رکعت نماز می‌خواندند یا عشق و انگیزه ایشان را به نماز و عبادت جلب می‌کرد. جواب مشخص است. اما چطور می‌شود، بعضی از ما که پیروان و عاشقان حضرت هستیم، انگیزه‌ای برای نماز نداریم و اغلب خواندن نماز برای ما خیلی سنگین و سخت هست. یعنی بعضاً حاضریم حتی تن به کارهای خیلی سخت‌تر هم بدهیم، اما سراغ نماز نرویم. درحالی‌که مسلمانیم و معتقدیم به وجوب و برکت نماز، مخصوصاً اینکه دوتا نماز 4 رکعتی روی‌هم‌رفته قرار نیست بیشتر از 10 یا 15 دقیقه وقت ما را بگیرد. اما باز هم نمازخواندن برای ما یک وزنه خیلی سنگین است.

مشکل کجاست؟

ادامه مطلب...
۰۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۸:۲۷ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد حسین حبیب زاده

چرا خداوند متعال در قرآن کریم انسان ها رو تهدید کرده؟

طلبه حقیقت طلب

 

چرا خداوند متعال در قرآن کریم انسان را تهدید می کند؟

برای جواب به این مطلب باید ابتدا عرض کنیم که در اصطلاح، یک وعده داریم، یک وعید. خلف وعده برای حکیم قبیح است اما خلف وعید قبیح نیست و ممکن است. در قرآن کریم تمام مطالبی که درباره پاداش یا پذیرش توبه هست، از سنخ وعده الهی است و خلف وعده از جانب خدا محال است.

اما تمام مطالبی که درباره عذاب هست، وعید می‌باشد و خلف وعید هم ممکن است و خود خداوند هم اشاره فرموده. جدا از اینکه اگر کسی در این دنیا توبه کند مورد بخشش قرار می‌گیرد قطعاً! حتی اگر توبه نکند و بمیرد هم احتمال زیاد مورد بخشش خدا قرار خواهد گرفت.

در آیه شریفه می‌فرماید: إِنَّ اللَّهَ لَا یَغْفِرُ أَنْ یُشْرَکَ بِهِ وَیَغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِکَ لِمَنْ یَشَاءُ

اینکه شرک را نمی‌بخشد و غیر آن را ممکن است ببخشد، یعنی بدون توبه می‌بخشد و الا با توبه در دنیا، شرک را هم می‌بخشد؛ خیلی از یاران پیامبر اکرم مشرکان قدیم مکه بودند.

پس خیلی از گناه‌ها بخشیده می‌شود و خیلی از عذاب‌ها اصلاً قرار نیست محقق بشود. پس چرا خداوند متعال تاکید زیادی فرموده بر این آیات؟

ادامه مطلب...
۰۱ ارديبهشت ۰۱ ، ۱۲:۱۸ ۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰
محمد حسین حبیب زاده